آموزشگاه تخصصی کامپیوتر،شبکه و برنامه نویسی در کرج

آموزش برنامه نویسی Android

آموزش برنامه نویسی Android

Java Mobile Programming For Android

روش های مختلف و زبان های مختلفی برای این کار وجود دارد اما اصولی ترین آن ها برنامه نویسی به وسیله زبان Java می باشد. نرم افزارها و سیستم عامل اندروید امروزه دیگر در تمام جهان معرفی شده اند. بیش از نیمی از کاربران تلفن های هوشمند در سراسر جهان با این سیستم عامل محبوب کار می کنند و از هزاران هزار برنامه و امکانات جالب موقعیت شغلی عالی برای همه ایجاد کرده است. می توان خاطر نشان شد که تمام محصولات وب سایت های خدماتی برای افزایش راندمان کاری خود اقدام به تولید نرم افزارهایی از این سیستم عامل نموده اند که خود بهترین موقعیت شغلی در زمینه برنامه نویسی است.

سرفصل های آموزش Android

مقدمه ای بر Android

  • آشنایی با ابزارهای برنامه نویسی Android
  • معرفی فریمورک Android
  • انتخاب ابزار مناسب برنامه نویسی
  • آشنایی با معماری سیستم عامل Android
  • نصب نرم افزار های مورد نیاز جهت برنامه نویسی Android
  • بررسی اجزاء یک برنامه Android
  • نصب و راه اندای Android Studio
  • نیازمندی مورد نیاز برای Android Studio
  • آشنایی با Android Studio
  • ماشین مجازی اندروید AVD
  • ماشین مجازی genymotion
  • ایجاد اولین پروژه
  • بررسی ساختار پروژه های Android
  • بررسی Gradle
  • اجرا و اشکال زدایی برنامه های Android
  • نحوه تهیه خروجی از برنامه
  • اجرای برنامه بر روی گوشی های موبایل

پروژه های Android

  • آشنایی با SDK های Android
  • بررسی شاخه های برنامه Android
  • دیباگ خط به خط کد و طریقه Log گرفتن
  • آشنایی با Manifest
  • آشنایی با واحد ها اندازه گیری
  • بومی سازی برنامه(چگونه یک برنامه چند زبانه بسازم)
  • چرخه برنامه های Android
  • شناخت عمر فعال برنامه

شروع سریع با Android

  • Activity چیست
  • چرخه حیاط یک Activity
  • پیداکردن عناصر طراحی
  • آشنایی با View ها در Android
  • طراحی انواع Layout ها
  • آشنایی با ویجت های مقدماتی
  • اصول نوشتاری برنامه و ساختار پروژه
  • آشنایی با Intents
  • Intentهای ضمنی و صریح
  • آشنایی با URI
  • رویدادهای Broadcast با Intents
  • جابجایی در صفحات به واسطه آن ها
  • پیدا کردن و استفاده از Intents دریافتی درون یک فعالیت
  • گوش دادن به تغییرات اتصال
  • مدیریت گیرنده AndroidManifest در زمان اجرا

گرافیک، انیمیشن، دیالوگ و منوها در برنامه Android

  • انواع تصاویر در Android
  • آشنایی با Drawable و Shape
  • استاندارد تصاویر
  • طراحی واسط کاربری برای سایز های مختلف
  • ساخت View های سفارشی
  • Theme های اندروید Style ها
  • دیالوگ ها
  • AlertDialog
  • دیالوگ های سفارشی
  • اکتیویتی دیالوگ ها
  • ساخت انمیشن
  • XML انیمیشن
  • آشنایی با AnimationUtils
  • آشنایی با AnimationListener
  • پیاده سازی انیمیشن های: fade in، Fade out،Blink،Zoom in،Zoom out،Rotate، Moveمنوها
  • معرفی سیستم منوها
  • منو ها در ورژن های مختلف
  • OptionMenu
  • Context Menu

رسانه در برنامه Android

  • پخش فایل هاص صوتی و تصویری
  • آشنایی با ویجت های پخش رسانه
  • Videoview
  • MediaPlayer

ذخیره سازی اطلاعات در برنامه Android

  • ذخیره سازی اطلاعات با Shared Preferences
  • خواندن اطلاعات ذخیره شده در Shared Preferences
  • دیتایس sqlite
  • نشانه گر Cursor
  • معرفي SQLiteOpenHelper
  • پیاده سازی دیتابیس Sqlite
  • ایجاد جداول و انواع لیستها
  • آشنایی با نرم افزارهای مدیریت Sqlite
  • افزودن اطلاعات به دیتابیس
  • ویرایش اطلاعات در دیتابیس
  • حذف اطلاعات در دیتابیس
  • نمایش اطلاعات در دیتابیس

Sms،شبکه ها ،بلوتوث ، wifi،ویبره

  • ارسال SMS
  • دریافت پیامک
  • روشن کردن بلوتوث
  • روشن کردن Wifi
  • Detect کردن wifi
  • کنترل کردن ویبره دستگاه

Notification

  • آشنایی با Pending Intent
  • آشنایی با Notification
  • سفارشی سازی Notification

يادگيري نحوه ارتباط با وب سايت ها

  • ايجاد سوکت و اتصال
  • دانلود کردن فايل از اينترنت توسط برنامه و استفاده از آن
  • برقرار کردن ارتباط برنامه با سرويس هاي مبتني بر وب از طريق SOAP, JSON و ...

کار با قابليت هاي Touch اندروید و استفاده از آنها در برنامه

معرفی Actionbar

  • سفارشی سازی نوار title Bar
  • استفاده از Navigation tabs
  • صفحه بندی اکشن بار

AUDIO، VIDEO، استفاده از دوربين در اندرويد

  • آماده سازي ويديو ها براي پخش
  • ايجاد يک سطح براي پخش ويديو
  • مديريت پخش رسانه هاي خروجي
  • واکنش به Volume Controls
  • توقف پخش هنگامي که خروجي تغيير مي كند
  • شناسايي با سرويس گيرنده کنترل از راه دور
  • استفاده از افکت هاي صوتي
  • استفاده از دوربين براي گرفتن تصاوير

ساخت ويجت

  • آشنايي با ويجت Widget روي صفحه نمايش
  • ايجاد App Widget
  • طراحي ظاهري Widget
  • ويجت هاي استفاده کننده در Widget
  • تعريف Widget در مانيفست
  • ارتباط برنامه با Widget

سنسورها

  • استفاده از حسگرها و مدير سنسور
  • آشنايي با سنسورهاي مجازي
  • پيدا کردن سنسور
  • سنسور مانيتورينگ
  • تفسير مقادير سنسور
  • نظارت بر حرکت يک دستگاه و جهت گيري
  • تعيين جهت گيري طبيعي يک دستگاه
  • آشنايي با شتاب Accelerometers درAndroid

نقشه ها، مختصات جغرافيايي و خدمات مبتني بر مکان

  • پيدا کردن Location Providers
  • تعيين موقعيت مکاني ارايه توانمندي ها
  • پيدا کردن موقعيت فعلي شما
  • تازه کردن مکان فعلي
  • اعتبار سنجي Provider هاي ارائه دهنده مکان
  • مشخص کردن نقاط بهينه براي ترک کردن وسايل نقليه
  • نظارت بر وضعيت محل سکونت ارايه دهنده و در دسترس بودن

آماده سازي برنامه براي انتشار شامل

  • بومي سازي برنامه و چند زبانه کردن آن
  • آماده کردن برنامه براي کار بر روي دستگاه هاي مختلف
  • نحوه حفاظت از برنامه در برابر کپي غيرمجاز
  • کسب درآمد از فروش برنامه

آموزش برنامه نویسی اندروید - پیشرفته

 

سرفصل های دوره اندروید پیشرفته

  • معرفی Actionbar
    • اکشن بار در اندروید 4
    • سفارشی سازی نوار title Bar
    • استفاده از Navigation tabs
    • صفحه بندی اکشن بار
    • اکشن بار در اندرویدهای پایین تر
    • sherlokActionbar
    • اسلاید منو Sliding Menu
    • طراحی منوی اسلایدی
    • اسلاید یک طرفه و دو طرفه
    • اکشن بار در اندروید
    • سفارشی سازی نوار title Bar
    • OptionMenu در اکشن بار
  • ساخت ويجت
    • اشنايي با ويجت Widget روي صفحه نمايش
    • ايجاد App Widget
    • طراحي ظاهري Widget
    • ويجت هاي استفاده کننده در Widget
    • تعريف Widget در مانيفست
    • ارتباط برنامه با Widget
  • سنسورها
    • استفاده از حسگرها و مدير سنسور
    • آشنايي با سنسورهاي مجازي
    • پيدا کردن سنسور
    • سنسور مانيتورينگ
    • تفسير مقادير سنسور
    • نظارت بر حرکت يک دستگاه و جهت گيري
    • تعيين جهت گيري طبيعي يک دستگاه
    • آشنايي با شتاب Accelerometers در Android
    • بررسي تغييرات شتاب
    • تعيين جهت يک دستگاه
    • درک فرم مرجع استاندارد
    • محاسبه جهت گيري با استفاده از شتاب سنج و سنسورهاي ميدان مغناطيسي
    • آشنايي با سنسور ژيروسکوپ Gyroscope در آندرويد
  • آشنايي با آبجکتهاي پيش رفته
    • TextureView
    • StackView
    • Galary
    • ViewFliper
    • ViewSwitcher
    • ImageSwicher
    • TextSwicher
    • SurfaceView
  • بلوتوث، NFC، شبکه ها، و WI-FI در اندرويد
    • استفاده از بلوتوث
    • شناسايي و کشف دستگاه کنترل از راه دور
    • مديريت دستگاه کشف Discovery
    • کشف دستگاه کنترل از راه دور
    • ارتباطات بلوتوث
    • انتخاب دستگاه هاي بلوتوث کنترل از راه دور براي ارتباطات
    • انتقال داده ها با استفاده از سوکت بلوتوث
    • مديريت شبکه و اتصال به اينترنت
    • آشنايي با مدير اتصال
    • پيدا کردن و نظارت بر اتصال به شبکه در آندرويد
    • مديريت Wi-Fi
    • مانيتورينگ اتصال Wi-Fi
    • ايجاد پيکربنديهاي شبکه Wi-Fi
    • انتقال داده ها با استفاده از Wi-Fi Direct در اندرويد
  • AUDIO، VIDEO، استفاده از دوربين در آندرويد
    • آماده سازي ويديو ها براي پخش
    • ايجاد يک سطح براي پخش ويديو
    • مديريت پخش رسانه هاي خروجي
    • واکنش به Volume Controls
    • توقف پخش هنگامي که خروجي تغيير مي كند
    • شنايي با سرويس گيرنده کنترل از راه دور
    • استفاده از افکت هاي صوتي
    • استفاده از اين دوربين براي گرفتن تصاوير
    • کنترل کردن دوربين به طور مستقيم
    • خواص دوربين
    • تنظيمات دوربين و پارامترهاي تصوير
    • کنترل کردن فوکوس خودکار، مناطق تمرکز، و نواحي اندازه گيري
    • تشخيص چهره ها و ويژگي هاي صورت
    • گرفتن عکس
    • فيلمبرداري
    • استفاده از ضبط رسانه اي براي ضبط ويديو
    • پيکربندي ضبط ويديو
    • کنترل کردن ضبط
  • نقشه ها، مختصات جغرافيايي و خدمات مبتني بر مکان
    • پيدا کردن Location Providers
    • تعيين موقعيت مکاني ارايه توانمندي ها
    • پيدا کردن موقعيت فعلي شما
    • تازه کردن مکان فعلي
    • اعتبار سنجي Provider هاي ارائه دهنده مکان
    • مشخص کردن نقاط بهينه براي ترک کردن وسايل نقليه
    • نظارت بر وضعيت محل سکونت ارايه دهنده و در دسترس بودن
    • استفاده از هشدارها مجاورت Proximity Alerts
    • استفاده از Geocoder
    • نقشه ها و قطعات Maps and Fragments
    • استفاده از کنترلر نقشه
    • استفاده از ORMLite در اندروايد
    • نوشتن TestUnit براي پروژه
  • يادگيري نحوه ارتباط با وب سايت ها
    • ايجاد سوکت و اتصال
    • دانلود کردن فايل از اينترنت توسط برنامه و استفاده از آن
    • برقرار کردن ارتباط برنامه با سرويس هاي مبتني بر وب از طريق SOAP, JSON و ...
    • استفاده از SignalR در اندروايد
  • کار با فايل هاي چند رسانه اي در برنامه
    • پخش صدا و تصوير و ... در برنامه
    • افزودن قابليت ضبط صدا به برنامه
    • دسترسي به محتويات رسانه اي گوشي
    • دسترسي به SD Card در برنامه
  • کار با قابليت هاي Touch اندروید و استفاده از آنها در برنامه
  • آماده سازي برنامه براي انتشار شامل
    • نحوه حفاظت از برنامه در برابر کپي غيرمجاز
    • کسب درآمد از فروش برنامه
    • بومي سازي برنامه و چند زبانه کردن آن
    • آماده کردن برنامه براي کار بر روي دستگاه هاي مختلف
آخرین ویرایش در سه شنبه, 21 شهریور 1396 ساعت 08:27
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)